Rezumat
Cu privire la fenomenologia muzicală a lui Sergiu Celibidache Lucrarea prezentată își propune să ajungă la un subiect extins și complex, dar care nu lipsește din viața vreunui muzician dedicat, materialul de analiză fiind teoria și filosofia dirijorului Sergiu Celibidache despre muzică. Ideile fundamentale, comprimate și aranjate în stilul unei prelegeri, sunt extrase și transmise din singurul discurs înregistrat din viața sa, care a avut loc la Aula Magna a Universității Ludwig-Maximilian, la 21 iunie 1985, la Munchen. Deși se știe că, de-a lungul carierei sale, dirijorul a dezvoltat cu o grijă impresionantă teoriile sale despre practica fenomenologiei muzicale, niciun alt eseu nu a fost anterior înregistrat sau publicat pe deplin. Acest lucru fiind datorat temerii sale de a rupe realitatea reală a gândului în afară, prin alterarea esenței sale cu metode superficiale care nu acoperă reprezentarea adevărată a acestuia. Textul din care se colectează ideile despre predarea fenomenologiei muzicale a fost publicat mai întâi în 2001 de către Gundolf Lehmhaus și apoi reprodus într-o ediție nouă în 2012 de către o editură românească.
Choose a citation style

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.